SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ?

Yazar Mesaj
okyanus-lal
  • Tüm gönderiler : 681
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 04.05.2006 14:44:20
arkadaslar ben bu konu hakkında bilgisi olanlardan ögrenmek istiyorum...ssk'da doğum yapan yada yapmayı düşünen var mı ?
 
birde doğum ücreti sanırım asgari ücretin 4 katı + emzirme parası yanı yaklasık 1,400 ytl..bunu ne zaman alıyoruz ve taksıtle mı?
 
bu konu hakkında benı aydınlatırsanız cok sevıneceğim...
 


ARTIK ONUNDA BIR GECMİŞİ VAR

mozcelik1983
  • Tüm gönderiler : 395
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 06.05.2006 18:53:22
Öncelikle sen çalışıyormusun? Çalışıyorsan eger aldığın ücreti çalışmadığın günler kadar hesapla. Mesel aben 3,5 ay calısmadım. 2800 aldım. Eger SSK da raporunu kapatıp paranı almaya gidersen hepsini bir veriyolar. Ama dogum iznindeyken paraya ihtiyacın olur da gidersen o güne kadar olanı veriyorlar geri kalanı rapor kapanınca veriyorlar. Ayrıca 3 ayda bir ikramiyen varsa onu da alıyorsun. Para alma işin cok kolay bekemiyorsun 10 dk da hallettim ben.  ayrıca süt parası babaya verilir baba adına sen alırsın 50 mytl idi en son. takılan bisey olursa aklına sorabilirsin



senempeh
  • Tüm gönderiler : 6120
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
  • Bölge: T.dağ/Çorlu
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 07.05.2006 21:56:12
evet bordronda maaşın ne gözüküyosa onu çalışmadığın günlerle çarpacaksın arkadaşında dediği gibi... ben ssk ile anlaşmalı özel hastanede sezeryan oldum.2 gece yattım ve çook memnun kaldım. toplam 265 ytl ödedik..Bol şans..

roxanne
  • Tüm gönderiler : 490
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
  • Bölge: izmir - bornova
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 08.05.2006 08:08:28
senempeh peki evrak falan ne gerekti ssk anlaşmalı hastanede doğum yapman için?? bir de önceden ssk ya mı gidiyo olmam lazım kontrollere falan? ve son bi soru, kendi doktorun mu girdi doğuma, hastanenin doktoru mu??


ayşen&tarkan 28.06.03
ege tuna 03.10.06

okyanus-lal
  • Tüm gönderiler : 681
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 08.05.2006 09:18:16
arkadaslar cevaplarınız ıcın cok sagolun..ben su an calısııyorum yenı gırdım 1 aya kadar sigortam başlayacak...3,5 aylık hamıleyım.işim çok rahat  muhasebe oldugu ıcın fazla yorulmuyorum yanı çalısabıldıgım kadar calısıcam ve burda bır tane özel hastane var   o da ssk ıle anlasmalı degıl
eger allah nasıp ederse de fazla ızın kullanmayacagım..benım bıldıgım 8 hafta dogum ıznı ve sut parası ıle bırlıkte yaklasık 1,400  tuttugu herhalde sızın bordroda yuksek görunuyor eger öyleyse bende konusayım patronumla bana bır ıyılık yapsınlar...fakat arkadasın nasıl 2800 aldıgını cok merak ettım..


ARTIK ONUNDA BIR GECMİŞİ VAR

senempeh
  • Tüm gönderiler : 6120
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
  • Bölge: T.dağ/Çorlu
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 08.05.2006 11:26:50
ben gittiğim hastane ssk ile anlaşmalı olduğu için ve hastanenin doktorundanda bir şikayetim olmadığı için hastaneye gidiyorsum aylık kontroller için. aldığın son Vizite kağıdı ya da izne çıktığını gösteren raporun ,kimlik,sağlık karnesi götürdüm sanırım.
Önceden sskya gidiyor olma zorunluluğun yok. Önceden özel doktorada gitmiş olabilirsin, sskyada ya da başka bi yere, farketmez..ama eğer senin doktorun farkli bi yerde çalışıyosa doğum yapacağın hastaneye gelir ve sen ona ayrıca bir bedel ödersin diye biliyorum. Bence sana yakın olan ssk ile anlaşmalı hastanelerle görüş. En güzel bilgiyi onlardan alırsın..

senempeh
  • Tüm gönderiler : 6120
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
  • Bölge: T.dağ/Çorlu
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 08.05.2006 11:37:17
Canım doğum iznin 8 haftası doğum öncesi ve 8 haftası doğum sonrası olmak üzere toplam 16 hafta. Sen istersen doğuma 3 hafta kalana kadar çalışabilirsin. Bu durumda çalıştığın 5 haftayı doğumsonrasına atarak doğum sonrası 13 hafta izin kullanabilirsin. Tabii bunları mutlaka devlet ya da ssk doktorunun raporlarıyla yapmalısın. Eğer özel hastaneden alırsan raporlarını bunlar geçerli olmaz sskdanda paranı vermezler. Eğer sen asgari ücretin üzerinde maaş alıyorsan ve maaşın bordronda asgari ücret gözüküyosa dediğin rakamı alırsın. Ama eğer aldığın maaş asgari ücretin üzerindeyse ve bordronda aldığın maaş gözüküyosa iznin bittiğinde alacağın para daha yüksek olur. Tabii kesintilerde oluyor ssknın yaptığı. Süt parasıda 50 YTL.Bende 3200 civarı bir para almıştım. Ayrıca 1 aya kadar sigortam başlayacak demişsin. Onu takip et, işverenin seni bir gün bile sigortasız çalıştırmamalı..

aysenur22
  • Tüm gönderiler : 33
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 27.05.2006 16:41:57
arkadaslar bsy sorcam bu para icin kisinin kendisi mi calismasi gerekiyor yada sadece baba sigortaliysa ne oluyor tsk ederim

ilksene
  • Tüm gönderiler : 223
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 31.05.2006 14:52:49
Selamlar, doğumdan önce 2 ay evvel izin alınabiliyor. Bunun için iş görmez raporu lazım. Buna hak kazanmak için 120gün çalışmış olmak gerekli SSK da. Yani doğumdan 6 ay evvel sigorta girişi yapılmalı. Bu konuya dikkat edin kızlar

okyanus-lal
  • Tüm gönderiler : 681
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 31.05.2006 15:55:27
nasıl yanı 6 ay  ben dört ay bılıyorum....galıba  bordrodakı maasın 3 katıymıs ucretıde..


ARTIK ONUNDA BIR GECMİŞİ VAR

fundaguler
  • Tüm gönderiler : 327
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
  • Bölge: söke
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 01.06.2006 13:09:16
120 GÜN 4 AYA TEKABÜL EDİYOR

busene
  • Tüm gönderiler : 309
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 01.06.2006 13:19:49
Arkadaşlar sibel in dediği doğumdan önce altı ay önce söyle ; diyelim 1 ocak da doğum yapacaksınız, sigortadan rapor için doğum önce 2 ay hakknıız var yani 1 kasım itibarıyle ssk dan izne ayrılabilirsiniz ama 1 kasımda izne ayrılmak için 120 gün prm ödenmiş olması gerekiyor oda 1 Temmuzda sigoertanız ödenmeye başlamalıki en erken 1 lkasımda izne ayrılın 1 Temmuz - 1 Ocak arası da 6 ay demektir. 

fundaguler
  • Tüm gönderiler : 327
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
  • Bölge: söke
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 01.06.2006 13:21:17
EVET DOĞRU DOĞUMDAN 6 AY ÖNCESİNE GELİYOR YİNE

okyanus-lal
  • Tüm gönderiler : 681
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 13.06.2006 15:23:04
D)  Sözkonusu Kanunun 32 nci  maddesi ile 506 sayılı Kanunun 49 uncu maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve birinci fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Kendisi için doğumdan önceki bir yıl içinde en az 120 gün analık sigortası primi ödenmiş bulunan sigortalı kadının analığı halinde, doğumdan önceki ve sonraki sekizer haftalık sürede, çoğul gebelik halinde ise, doğumdan önceki sekiz haftaya iki haftalık süre ilave edilerek çalışmadığı her gün için geçici işgöremezlik ödeneği verilir.
Kadın sigortalının isteği ve doktorun onayı ile doğuma üç hafta kalıncaya kadar çalışılması halinde, çalışılan süreler kadın sigortalının doğum sonrası sürelerine eklenir.”
 
 
 
ARKADAŞLAR SON BİR YIL İÇİNDE  120  GUN YETERLIYMIŞ


ARTIK ONUNDA BIR GECMİŞİ VAR

elfince
  • Tüm gönderiler : 14
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 14.06.2006 18:34:02
arkadaşlar hepinize merhabalar,bende 25 haftalık hamileyim şu izin ücreti ile ilgili kafama takılan bi şi var,diyelimki  doğum öncesine kadar primleriniz net bi şekilde ödeniyo doğuma kadar olan sürede 6 aylık sigortanız var peki doğum için izne ayrıldığımız süreler içinde çalışmadığımız için işveren ssk primlerimizi ödemezse yine ssk dan izin ücretini alabiliyomuyuz  bide bilen arkadaşlar benimki 550 ytl asgari ücret gibi bişeyden ödeniyo ne kadar alırımki acep  

baranım-
  • Tüm gönderiler : 2
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 15.06.2006 02:37:05
arkadaşlar birşey sormak istiyorum analık sigortası primi ayrıcamı ödeniyor ve nekadar olarak ödeniyor sanırım süt parası diye alınan parayı erkek eş sigortalı olduğundada alabiliyoruz.ayrıca bir şartı varmı yada doğum parasını erkek eş sigortalı olunca  alamıyormu.ssk lı babayada doğum izni geldi diye biliyorum buyüzden merak ettim.

elfince
  • Tüm gönderiler : 14
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 15.06.2006 13:01:41
bilen yokmu ya bi soru sordum  doğum iznindeyken işveren tarafından ssk primlerimiz ödeniyomu,ödenmezsede ssk dan izin ücreti alabiliyomuyuz hadi ama bi cvp lütfen arkadaşlar

beklenengun
  • Tüm gönderiler : 2852
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 15.06.2006 13:06:01
elfince güzelim işyerin ssk ödemek zorunda sen izinli olsan bile. ama ödemezse durum nedir onu bilemiyorum

ayek
  • Tüm gönderiler : 1408
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 15.06.2006 13:25:29
benim bildiğim kesinlikle işyeri ödüyor ama ödemiyormuş gibi ssk dan ücretsiz izinli gibi paranı alıyorsun en azından 4 yıl önce bende böyle olmuştu..............


qon(@
  • Tüm gönderiler : 561
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
  • Bölge: İSTANBUL
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 15.06.2006 17:58:02

Orjinalden alıntı: elfince

bilen yokmu ya bi soru sordum  doğum iznindeyken işveren tarafından ssk primlerimiz ödeniyomu,ödenmezsede ssk dan izin ücreti alabiliyomuyuz hadi ama bi cvp lütfen arkadaşlar

 
<<<<<<<<<<<<<
benim bildiğim doğum iznindeyken işveren pirimleri ödemek zorunda
sonuçta sen raporlu oluyorsun , nasıl hastayken raporlu olunca gidip ssk.den paranı alıyorsun bu da onun gibi olmalıdır herhalde
yinede ssk web sitesinde bunula ilgili araştırma yapamak lazım

Sularda
  • Tüm gönderiler : 1010
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
  • Bölge: Bursa
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 19.06.2006 16:49:51
Doğum izninde olsun herhangi bir hastalıktan raporlu ol fark etmiyor raporlu olduğun sürede sigorta primi ödenmiyor. Zaten sigortadan alınan para bu çalışmadığın zamanların parası. Sonuç itibari ile sigortalılığın devam ediyor yani çalışıyor gözüküyosun ama prim ödenmiyor. 
Sultan - 1978
Arda - 2005
Betül - 2007

elfince
  • Tüm gönderiler : 14
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 20.06.2006 13:54:25
teşekkürler sularda ya bu konuda herkes farklı bişey söylüyo kimi işveren ödemek zorunda diyo,kimi ödenmiyo diye benimde kafam karıştı

ikbalerdonmez
  • Tüm gönderiler : 1
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 20.06.2006 15:17:16
selam,
 
ben ikbal. aranıza yeni katılmaya çalışıyorum. işleyiş hakkında hiçbir fikrim yok. yardımcı olmanızı umarım.

okyanus-lal
  • Tüm gönderiler : 681
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 21.06.2006 09:59:58
arkadaşlar bu başlığı ben açmıştım ... bayağı detaylı bir araştırmadan sonra size topladığım bilgileri yazmaya çalısayım....
 
dün ssk ile görusmeye gittik...doğumdan 56 gün önce ve  56 gün sonra toplam 112 gün iznimiz varmış...birde 50 ytl emzirme parası...32.haftada izne çıkmaya hak kazanıyoruz ancak doktorumuz şu kadar hafta daha çalısabılır dıye rapor verırse izni doğumdan sonra ya da erteletebılıyoruz...
gerekli belgeler....doğum raporu , işyerınden raporlu oldugu dönemde çalışmamıstır yazısı , vizite kagıdı ve sanırım bır kac evrak daha var...
rapor almadan öncekı bir yıl içinde 120 günümüz varsa para almaya hak kazanıyoruz...bu da bordroda görunen net ücretin 3/2 si kadarmış...eger asgarı ucretle görunuyorsak emzırme parası dahıl toplam 1.371.00 ytl gibi bir rakam alıyormusuz bunuda  rapor bıttıkten sonra gıdıp toplu alabılıyormusuz ay ay vermıyorlarmıs...eger erken doğum olursa da butun haklarımız yanarmıs...işte böylee....


ARTIK ONUNDA BIR GECMİŞİ VAR

ÖZGÜL&ECEMNUR
  • Tüm gönderiler : 1111
  • Ödül puanları : 0
  • Katıldı: 01 January 0001
  • Bölge: İSTANBUL
Ynt: SSK'DA DOĞUM VE ÜCRETİ? - 27.06.2006 18:04:32
Merhaba, ben 6 ay önce doğum yaptım kanunlar değişmediyse ki değişmedi diye biliyorum 1- Doğum iznindeyken işveren ssk primini ödemek zorunda değil
2- Hamile iken istifa etmediğin sürece çalışanını işten çıkaramaz (Yani seni işten çıkaramıyor ama primini ve maaşını ödememe hakkı var)
3- Doğum iznin bitmeden bir gün önce sigortadan paranı alıyorsun
 Son dönemlerde ödenen brüt ücretinin üçte ikisini sana ödüyorlar. Birde süt yardımı 50,- YTL alıyorsun. Buda harca harca bitmiyor. :)